Skanowanie samoobsługowe w Bibliotece Uniwersyteckiej we Wrocławiu
Jak skanować samodzielnie? To proste!
- Umieść oryginały na szybie skanera.
- Naciśnij klawisz [Home] (domek na środku panelu) i następnie „Wyślij”.
- Wybierz opcję „Wpis adresu e-mail”, wprowadź e-mail i naciśnij „OK”.
- Ustaw obszar skanowania w zakładce „Oryg./Wysył./Format danych” w polu „Rozmiar oryginału”.
- Zaprogramowane ustawienia skanowania: PDF w kolorze, skanowanie ciągłe (całość w jednym pliku). Można je zmienić w zakładkach „Ustawienia podstawowe”, „Oryg./Wysył./Format danych” i „Kolor/Jakość obrazu”.
- Ograniczenia skanowania: przypominamy o limitach wielkości załączników przesyłanych mailowo (na uniwersyteckim serwerze pocztowym i na serwerach pocztowych odbiorców).
- Naciśnij „Start”, a po skończeniu skanowania opcję „Zakończ skanowanie”. Plik pojawi się w skrzynce odbiorczej na e-mailu.
Pamiętaj, że:
- nie skanuje się gazet wielkoformatowych, materiałów bibliotecznych w złym stanie zachowania, publikacji wydanych do 1950 roku włącznie,
- kopie (skany) materiałów bibliotecznych ze zbiorów ogólnych wydanych do 1950 r. (włącznie) i zbiorów specjalnych zamawia się w Pracowni Reprografii i Digitalizacji BU (zob.: Usługi Reprograficzne BU),
- w przypadku chęci publikacji materiałów BU należy uzyskać zgodę Dyrektora BU,
- przypominamy, że wykonywanie kopii (skanów) dokumentów możliwe jest tylko na własne potrzeby. Reguluje to Ustawa z dnia 26 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o ochronie baz danych oraz ustawy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi (Dz. U. 2024 poz. 1254).
Skanery do samodzielnego skanowania (lokalizacja):
- Poziom 2 (Czytelnia Czasopism Bieżących i Archiwalnych)
- Poziom 3 (Czytelnia Główna, Czytelnia Śląska)
Usługa jest bezpłatna.